Warsztaty zostały przeprowadzone podczas dwóch jednostek lekcyjnych w dniach 30 listopada i 7 grudnia. W pierwszym terminie w lekcji wzięło udział 22 uczniów. Natomiast podczas drugich zajęć było obecnych 21 uczniów.
Na pierwszych zajęciach dzieci czytały wiersz „Dbajmy o czyste powietrze”. Następnie zastanawiały się co to jest powietrze, co to jest smog, jak można dbać o czyste powietrze. Z propozycji i pomysłów uczniów powstała mapa myśli, którą nauczyciel zapisał na tablicy. W dalszej kolejności dzieci wykonały doświadczenie z zatykaniem nosa. Wszyscy doszli do wniosku, że powietrze jest nam potrzebne do życia. Następnie nauczyciel po raz kolejny odczytał wierszyk, a zadaniem uczniów było pokazywanie jego elementów.
Z kolei drugą lekcję rozpoczęła praca z kartą pracy nr 2. Nauczyciel omówił rysunki umieszczone na karcie pracy oraz ich zastosowanie. W dalszej kolejności dzieci wycinały elementy z karty pracy i projektowały swój eko dom. Z powstałych prac stworzono wystawę. Kolejnym etapem zajęć była rozmowa na temat odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii. Uczniowie z pomocą nauczyciela wypełniali kartę pracy nr 3. Po zakończeniu pracy dzieci zostały podzielone na grupy. Podczas tej formy pracy uczniowie rozwiązywali rebusy oraz krzyżówkę (karty pracy nr 4, 5 i 6). Lekcję zakończyła ewaluacja.
Maria Wawrzyńczak